Als je blijft doen wat je nu doet, is er dan over 1 jaar een bloeiende praktijk?

Als je blijft doen wat je nu doet, is er dan over 1 jaar een bloeiende praktijk? Heb ik je deze vraag al eens gesteld? Ja? Dan hebben wij een Zoom strategiegesprek gehad.

Regelmatig heb ik gesprekken met gespecialiseerde coaches bij wie het niet lukt om een goed verkopend 1-op-1 Traject te kunnen maken voor de juiste doelgroep.

Tijdens deze strategiegesprekken stel ik deze vraag en ik merken dat dit een confronterende vraag is. Een vraag die je aan het denken zet.


De eerste reactie is vaak ‘O, ja hoor. Natuurlijk heb ik over 1 jaar een bloeiende praktijk.’ Maar als ik vervolgens vraag wat ze dan vanaf nu anders gaan doen zodat die praktijk wel in de bloei komt, dan wordt het stil. Meestal erg stil.

Als je doet wat je deed, krijg je wat je altijd kreeg
Als je doet wat je deed, krijg je wat je altijd kreeg. En in alle eerlijkheid, tot op heden heeft wat deze gespecialiseerde coaches doen nog geen goed lopende business opgeleverd.

Er zal dus iets moeten veranderen willen deze coaches en therapeuten wel een bloeiende praktijk hebben.


Er zijn ook coaches die resoluut nee zeggen op mijn vraag. Die weten dat wat ze nu doen niet werkt. Vaak weten ze ook helder wat er dan niet werkt, maar ze weten niet hoe ze het dan wel moeten doen. En dan gaat mijn hart sneller kloppen, want ik weet het wel. Dat is precies waar ik mijn klanten mee help.

Geldt dit ook voor jou?
Als ik deze vraag aan jou stel, wat zeg jij dan? Heb jij over 1 jaar een winstgevende business als je blijft doen wat je nu doet? Ik gok van niet.

Het feit dat jij mijn artikelen leest, misschien naar mijn Youtube video’s kijkt
, zegt mij al dat er iets in je praktijk nog niet gaat zoals je graag wilt. Waarschijnlijk ben je op zoek naar een aanbod en doelgroep die echt bij jou past en gewaagd is aan jou.


In mijn artikelen, video’s en webinars geef ik veel bruikbare tips en adviezen, maar helaas kan ik geen pasklaar advies geven zolang ik je niet beter ken. Iedereen is anders en de uitdagingen waar je tegenaan loopt kunnen heel divers zijn.

Van faalangst tot zichtbaarheidangst. Je kunt te veel jagen of te afwachtend zijn. Van te hard werken tot te passief zijn. Ga zo maar door.

Zelf ervaarde ik, toen ik mijn obstakels uit de weg ruimde naar een winstgevende praktijk, dat dit niet alleen fijne klanten opleverde. Maar dat het meteen een positieve uitwerking had op de rest van mijn leven.

Ik durf te stellen dat ik van een redelijk hardwerkend type, veel authentieker en een veel fijner mens ben geworden. Voor mezelf en anderen.

En dat is wat ik bij bijna alle klanten die ik begeleid meemaak en van ze terug hoor. Het leven wordt leuker, fijner en lichter.

Mijn advies
Zorg dat je voor jezelf duidelijk krijgt waar de schoen wringt. Wat is jouw uitdaging, waardoor lukt het maar niet om die fijne klanten aan te trekken en je praktijk te laten groeien?

Ik geloof en zie ook dat bij iedereen iemand past, dus ook voor jou loopt er een doelgroep rond die op zoek is naar jou.

Het vervelende is dat we zelf niet zien waar het fout gaat. Het wordt niet voor niets blinde vlekken genoemd. Wil jij aan de slag om je blinde vlekken helder te krijgen en wil je weten wat ervoor nodig is om je praktijk te laten groeien?

In mijn nieuwe programma Van Leuke Praktijk naar Bloeiend Bedrijf maak ik veelvuldig gebruik van de psychologische en de spirituele astrologie. Verhelderend voor oude patronen, maar juist ook om te ontdekken of je je volledig potentieel wel inzet.

Of daar nog iets (bijvoorbeeld je overtuigingen) tussen zit, zodat je domweg  je ideale doelgroep niet aantrekt. Hoe groot je verlangen ook is.

Nieuwe workshops in maart

Ken je de Astrologie nog niet (of al wel en wil je weten hoe dit werkt met betrekking tot je business)? Op woensdag 9 mei en vrijdag 10 mei is er een Astrologie Workshops Live, Astrologische archetypen in jouw bedrijf waarin ik (Expert in Astrologie)

1. Leer de sterrenbeelden kennen die je bedrijf en timing bepalen.

2. Marketing – imago/merk en communicatiestijl volgens het archetype, ideale doelgroep

Zet jezelf op de interesselijst, zodat je als eerste een (vrijblijvende) uitnodiging voor deze Workshop ontvangt.

 

Op een Bloeiende Praktijk !

 

Mary

 

PS: Ben je een intuïtieve coach of therapeut en zie je weinig kans om jouw praktijk in je eentje te laten groeien en wil je graag mijn begeleiding? Dat kan.

 

Dat is niet voor iedereen. Het vraagt een serieuze investering in tijd en geld en ik wil zeker weten dat dit de juiste stap voor jou is op dit moment.

Daarom heb ik een vragenlijst voor je die voor ons gesprek in kunt vullen. Op basis van je antwoorden hoor je dan zo snel mogelijk of we in gesprek gaan.

Meld je hier aan voor een strategiegesprek
om te bekijken wat jouw mogelijkheden zijn.

 


Volg mij op: Social Media

Facebook
Instagram
Twitter
Linkedin