Ontdek het geheim van een succesvolle coachingspraktijk (door trouw te zijn aan jezelf)
Februari, 2016
Beste lezer,
Ik geloof dat ieder mens een talent heeft en een missie. Je missie is jouw betekenisvolle doel. En dat jij als zelfstandige professional je bestaan daarvan kunt maken. Het verschil kunt maken. En onder jouw voorwaarden kunt werken, met plezier in je werk en daarmee heel goed vedienen.
Mijn ervaring: Hoe meer jij gaat doen wat je belangrijk vindt, hoe meer je gaat doen waar je goed in bent, hoe meer klanten je gaat krijgen.
Een belangrijke stap naar meer succes is 100% voor je onderneming te gaan. Hoe je dat doet? Dat lees je in mijn blog.
Laat mij vooral weten wat jij belangrijk vindt en waar jij 100% voor wilt gaan! Zodat ik je hier feedback op kan geven.
Veel plezier met lezen,
Succes,
Mary van Belzen
❀❀❀❀❀❀❀❀❀❀❀❀❀❀❀❀❀❀❀❀❀❀❀❀❀❀❀❀❀❀❀❀
Ontdek het geheim van een succesvolle coachingspraktijk (door trouw te zijn aan jezelf)
Laatst had ik een gesprek met een klant van mij, zij heeft een Reading Coachopleiding gevolgd en is bezig om een eigen coachingspraktijk op te zetten. Zij vertelde dat het best goed begint te lopen maar dat ze moeite heeft om helemaal achter haar onderneming te gaan staan. Ze is alleenstaande moeder, en heeft de volledige verantwoordelijkheid voor haar kind. En moet zelfstandig de kost verdienen en loopt tegen instanties aan zoals het UWV. Die willen dat zij zo snel mogelijk aan het werk gaat in loondienst. Maar haar droom is om een goedlopende coachingpraktijk te hebben waar ze goed mee kan verdienen.
Haar omgeving vraagt wat zij precies doet in haar coaching. Daarop kan ze geen helder antwoord geven met waar haar werk over gaat. Dat maakt haar onzeker. Als het weer even goed loopt en er zijn weer klanten, dan voelt ze dat het haar passie is, maar op momenten dat er even wat minder klanten zijn, begint ze te twijfelen aan zichzelf, en aan haar eigen kunnen. Zo van, ‘kan ik het wel, en heb ik wel genoeg in huis.’ En luistert ze naar wat anderen zeggen: “Er zijn tenslotte al zoveel coaches, de ene helft van Nederland coacht de andere helft”.
Elke keer als er zich een kans voordoet op een nieuwe baan en op gesprek gaat loopt ze steeds tegen dezelfde dingen aan: ze verteld: het biedt een redelijk salaris, en leuke collega’s, maar ‘Ik voel er niks bij’, er gebeurt niks met me, ik zou het alleen maar voor het geld doen. Het is mijn ding niet. Vervolgens komt ze telkens weer terug op haar eigen werk. Namelijk anderen begeleiden in zijn of haar proces. Maar hoe moet ze het aanpakken?
Zakt bij jou het geloof en vertrouwen in jezelf en je onderneming soms ook weg? Je merkt dat je de hele tijd heen en weer blijft pingpongen in je hoofd. Elke week bedenk je weer een andere richting. Dat je er er soms wel eens wanhopig van wordt. ‘s Nachts lig je wakker van hoe je aan nieuwe klanten moet komen en wat de beste volgende stap is om jouw bedrijf naar het volgende niveau te brengen. En dat terwijl je zoveel waardevolle kennis en zoveel talent te bieden hebt.
Ben je vastgelopen door belemmerende overtuigingen. Van “kan ik het wel en heb ik wel genoeg in huis” Stel jezelf de vraag: “Wat zou je doen als je deze gedachte niet zou geloven?”. Door deze vraag te stellen, kun je er anders naar gaan kijken, door het om te draaien naar: ‘Ik kan het wel en ik heb genoeg in huis.’ Zo kom je uit je vastgeroeste patronen en komt er ruimte voor nieuwe inzichten, acties en handelingen. Waag de sprong naar nieuwe mogelijkheden!
Om een richting te kiezen, zou je je niet meer moeten richten op alles wat je volgens anderen zou kunnen en moeten doen. Maar je gaan richten op wat jij belangrijk vindt. Ga leven volgens jouw waarden en kies voor jezelf. Om woorden voor je werk te vinden zou je niet over de inhoud van je werk moeten vertellen maar over het resultaat. Zodat de klant begrijpt wat je doet. Dat vraagt om een onderzoek wat jouw kwaliteiten zijn welke waarde je te bieden hebt. Wees trouw aan jezelf. Vindt jouw unieke gave. Kies je doelgroep en niche en wordt een expert.
Als je wilt dat je bedrijf succesvol wordt, focus je dan op datgene waar jij goed in bent en ga dat verder uitbreiden. Kies voor de hoofdweg en sla geen zijwegen meer in. Ook niet als je omgeving vraagt of je er al van kan leven. Dat is n.l. niet reëel, omdat het tijd nodig heeft om een expertstatus te behalen zodat je goede prijzen kunt vragen. Het succes van je bedrijf gaat niet alleen over hoeveel klanten je hebt hoeveel tijd je erin stopt maar over de strategieën die je kiest. Je hebt systemen nodig om je eigen aanbod te creëren. Daar is kennis voor nodig. Kennis is goud waard.
Door 100% voor je eigen onderneming te gaan staan zul je merken dat er geen grens is aan jouw succes. Die is er namelijk niet. Door een eigen aanbod te creëren met verschillende diensten en producten en daarbij de juiste mindset en marketing en sales kennis toe te gaan passen zal je bedrijf in een stroomversnelling komen. En zal je impact en inkomen zich verdubbelen. Zet je twijfel opzij en ga er 100% voor.
P.S. Heb je motivatie nodig om de sprong naar nieuwe mogelijkheden echt te gaan zetten, en door te groeien naar het volgende niveau? Ga de uitdaging aan en doorbreek patronen.
Coaches, therapeuten en trainers die succes hebben, beschikken over een helder aanbod. Naast het werken 1-op-1 bieden ze ook groepsprogramma’s of online producten aan. Om dit succesvol te doen, is marketing nodig. Wil je dit ook leren? Doe dan mee aan het coachingsprogramma In 6 Stappen Meer Plezier en Toenemende Verdiensten van Astro-Essence. Dit programma staat in het teken van Groei van jezelf en je bedrijf via de astrologie en marketing. Let op: Wacht niet te lang, want er zijn slechts 10 plaatsen beschikbaar! Vol=Vol Je kunt dit doen via deze link
Wat is jouw belangrijkste eyeopener in deze blog? Je reactie op dit artikel is welkom op mijn blog
Mary van Belzen helpt coaches, therapeuten en trainers om een bezield en succesvol bedrijf te creëren met meer impact en omzet.
Heb je vragen? Neem dan contact op met mij via info@astro-essence.nl
Succes!
Warme groet,
Mary
Hi Mary,
Wat een inspirerend en overtuigend blog. Mooi dat je een praktijkvoorbeeld beschrijft, ik denk dat het heel herkenbaar is voor veel zzp’ers. Vastlopen door belemmerende overtuigingen, dat (over)kritische stemmetje in je hoofd: ik kan er over meepraten 😉
Heel goed ook, de tip om potentiële klanten te vertellen wat je voor ze kan betekenen en wat de resultaten zijn, i.p.v een heel verhaal over wat je precies doet. Ik kijk uit naar je volgende e-zine/blog. Keep up the good work! PS: Je bent zelf het voorbeeld van een ondernemer die, ondanks alles, is blijven geloven in haar kracht en wat je anderen te bieden hebt.
Hartelijke groet,
Gerda
Graag gedaan Gerda! Dankje voor je feedback,
Ik daag mensen uit om het beste uit zichzelf te halen en hun doel te bereiken, ook al zien ze dit zelf niet voor zich en geloven ze niet in zichzelf. Om een succesvolle ondernemer te worden. Ook als je onzeker bent, verlegen, angst hebt. Ik heb dat allemaal ook. Maar ook al ben je bang, je doet toch wat nodig is voor je bedrijf, omdat je je van binnenuit geroepen voelt. Er komen voortaan wekelijks nieuwe blogs 🙂 groetjes, Mary
Hoi Mary,
Wat mij duidelijk aanspreekt in jouw blog is: Om een richting te kiezen, zou je je niet meer moeten richten op alles wat je volgens anderen zou kunnen en moeten doen. Maar je gaan richten op wat jij belangrijk vindt. Ga leven volgens jouw waarden en kies voor jezelf. Om woorden voor je werk te vinden zou je niet over de inhoud van je werk moeten vertellen maar over het resultaat. Zodat de klant begrijpt wat je doet. Dat vraagt om een onderzoek wat jouw kwaliteiten zijn welke waarde je te bieden hebt. Wees trouw aan jezelf. Vindt jouw unieke gave. Kies je doelgroep en niche en wordt een expert.
Dat is nou precies waar ik tegen aanloopt.
Door jouw blog te lezen geeft het mij weer motivatie om ervoor te gaan. Ik ga meteen aan de slag. Liefs, Peggy Sloote van Inner & Outer Coaching
Graag gedaan Peggy! JA!!! Wat geweldig dat je de motivatie weer hebt gekregen om ervoor te gaan. Super dat je meteen aan de slag gaat 🙂
Liefs, Mary
Ik ben er steeds meer van overtuigd dat je van iets heel kleins iets kan maken door je werk te creeren. Creatie betekent vanuit je eigen kern werken. Je eigen kern moet je eerst ontdekken. Dat kostte in mijn geval even wat tijd. Als je die eenmaal gevonden hebt, kan je van iets heel kleins iets heel moois voor jezelf en je naasten maken. Negatieve reacties en je eigen twijfel en onzekerheid kan je naast je neerleggen. Nu ik kom bij mijn diepste drijfveren, kan ik ook een goed eigen bedrijf vormgeven. Het is in mijn geval een zoektocht van een paar jaar geweest, maar uiteindelijk kan ik vanuit mijn hart gaan werken. Daar komt alles uit voort: inhoud, coaching en de manier van marketing en sales. Dus van hartsenergie naar concrete acties! Bovenstaand artikel van Mary van Belzen inspireert mij hiertoe!
Enorm bedankt, Frank voor je reactie. En voor je openheid, geweldig om te zien dat alles nu samenkomt. Idd je eigen werk creëren. Vanuit je hart dat daar alles uit voortkomt: inhoud, coaching en de manier van marketing en sales. Van hartsenergie naar concrete acties. Hoe mooi is dat! groet, Mary
Hallo Mary,
Wat ik lees is een feest van herkenning. Nou ja feest…
Op dit moment ben ik compleet vastgelopen; kan ik het wel??? wil ik dit echt???
Groet Ine
Dankje voor je reactie Ine. ‘Kan ik het wel’ gaat over zelfvertrouwen. Zelfvertrouwen is taak-gerelateerd. Hierbij gaat het om het vertrouwen dat je hebt in je eigen kunnen, hoe goed je een bepaalde taak zult volbrengen. Zelfvertrouwen groeit door dingen te doen. Door dingen te doen waar je trots op bent. En te waarderen dat je daar goed in bent. Zelfvertrouwen groeit ook als mensen je erkenning geven voor wie je bent en wat je kan. Het groeit ook door je te ontwikkelen, stappen buiten je comfortzone te maken en op onderzoek uit te gaan wat de buitenwereld je nog meer te bieden heeft. Zelfvertrouwen groeit ook door de juiste mensen om je heen te verzamelen. Mensen aan wie je je kunt optrekken. Privé en in je werk. Groetjes, Mary